Rapport från veterinären (+bildbomb)

Jag inledde med att kalla inlägget "kort" rapport, men snart gav jag upp den tanken. Att fatta mig kort skriftligen är inte min grej. Sånt får andra syssla med!

Rapport från veterinärbesöket. B:s tass och kisseri är kollat idag. Tassen är okej, vi ska se till att hon inte kommer åt att slicka så att det inte uppstår mer eksem på trampdynan. OM det sitter någon liten glasflisa inne i tassen är det ändå inget att göra åt i nuläget, den måste vandra ut av sig själv. Man kan inte ge sig in i en trampdyna och leta bara sådär. Börjar det vätska sig i trampdynan kan vi hjälpa den på traven med spritförband - som jag hade tänkt från början men blev avrådd från av rådgivningen på djursjukhuset. Jaja. Kontentan är iaf att hon inte behöver något tasskydd ute längre eftersom trampdynan är hel. Haltar hon till kan vi just nu inte veta om det beror på slickeksem, invant beteende eller om det sitter något inne i tassen. Det visar sig! Skönt att få bekräftat att vi gjort rätt.  

Kisseriet då: Det blev en grundlig genomgång à la uteslutningsmetoden. Urinprov, noggrant kläm-och-känn samt ultraljud av blåsa/njurar/livmoder och var helt U.A. B fick lämna blodprov också för säkerhets skull så nu återstår att se om proven visar något. Får svar om någon dag. Om det inte är några anmärkningar där heller ska hon provbehandlas med inkontinensmedicin för att se om det hjälper. Min lilla tant :(. Enormt skönt att det inte verkar vara något allvarligare. Hon är frisk och fin som en vårvind i övrigt! :D

...sen skötte hon sig som en ängel också. Gruff och ångestpip från de andra hundarna i väntrummet bekom henne inte. Hon har så stor tillit till människor att ingen behandling hos veterinär blir särskilt problematisk. Jag kan fortfarande inte fatta att B, som är rädd för rakapparater, accepterade att ligga fasthållen på rygg och bli rakad på magen utan att få panik. Så himla tapper <3.
Det enda hyss hon hade för sig var, föga förvånande, kattrelaterat. Suck och stön. Hon blev GALEN i väntrummet när jag väntade på att få betala då hon plötsligt insåg att det fanns katter runt omkring henne! Snacka om att gå från noll till 100 på en halv sekund... men jag lyckades lugna henne.
Vi avslutade äventyret med att promenera hem. Tog väl 1,5-2 timmar. L & Midas var här ett tag sen. Den hunden är för skön! Han borde döpas om till Kavat eller något sådant. Han kan vara så dryg och irriterande ibland, men sätt dig med Midas i en soffa och du kommer garanterat att kapitulera för hans charm :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Åh, jag har så mycket fina bilder tagna lite varstans...
Bildkavalkad!

B & Midas i höstas



Min älsklingsbild på Midas



Ett av mina favoritställen på jorden en kväll förra sommaren



Här är tönt-B under en grundlig inspektion utförd av Gold Status Sound of Victory "Victor" förra våren


Såhär rolig var jag förra vintern



...nu satte jag igång att gräva bland valpbilder också!!! <3<3<3 oj oj oj... tänk att hon varit så här söt och rar :D



Favoritbilden, alla kategorier <3



Skyddstalangen!



<3



B och Svea ca 8 resp 7 månader gamla






Mer nostalgi! Verkligt blandad kompott.
Vi börjar med Spöket Laban...



Härlig sommartjej



Genialisk lyckoträff. Jag älskar hur färgen på stolen och bollen knyter ihop bilden. Busblick!



<3



Botkyrka BK :D



Bästa bilden på Buffet och Fluffet



<3



Sunny och B



... :P



Vårbus



Vårbus



Skogsbackebläng



Cykeltur vid Balingsta



Dimmig decembermorgon vid Mörtsjön



Och avslutningsvis en goding på båda tjejerna <3




Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt med tassen, märkligt med kisseriet? Hon och Spider får bilda tant/gubbeklubb -fnissar- Håller tummarna att ni hittar vad som felas med blodprovet :D

Postat av: Janna

Så härliga bilder! De på Buffy och Fluffy tillsammans är underbara. Närbilden av Buffys ansikte är skön och valpbilderna ska vi ju inte prata om... Kramar

2010-05-11 @ 09:55:51
URL: http://sunny.herdinginstincts.se
Postat av: Agneta

Vilka underbara bilder!

Tänk att Buffy var så liten i början!

Hon är verkligen en sötnos!!

Jag njuter också av att se vilka härliga omgivningar du rör dig i. Jag förstår vad det betyder för dig att ha så vidsträckta områden med så vacker natur att komma ut i. Och du utnyttjar ju verkligen den möjligheten! Kram min älskade unge! <3<3<3<3<3

2010-05-13 @ 11:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback