Tråkiga dagar

I lördags blev det spår - gick fint. I söndags var B helt i Cs händer.
Efter en mycket spännande helg, med en underbar liten resa som gav mig fjärilar i magen, måste jag tyvärr säga: Nu är livet inte kul. Drabbades i söndags natt av den värsta magsjuka jag någonsin haft. Hela måndagen spenderades i horisontalläge med feberfrossa, magont och ledvärk. Nu är det bättre, men magen gör ont och jag har ingen ork.
Med andra ord har B det tråkigt nu. Igår fick hon kortare koppelpromenader med C och eftersom vi tyckte så synd om henne fick hon bjuda på lite beteenden och bli klickad av mig liggandes på soffan. Om vi jobbar mycket på fjärrskiften mellan stå, sitt och ligg under olika störning så har vi ett toppenmoment. Fast vi kommer nog aldrig till trean :P
I övrigt var hon en ängel igår som mest sov.

Hittills idag har hon bara fått gå en kort sväng och göra toalett. Vi såg hundar vid två tillfällen och B åt köttbulle hos mig, blev ivägskickad, tog kontakt, åt köttbulle, blev ivägskickad och tog kontakt igen... Premack's princip är inte så dum för att avdramatisera andra hundar. Efter två repetitioner tittade hon inte ens åt den andra hunden utan började bjuda på backande istället... söt <3
När vi kom in fick hon frukost. Nu ligger hon i sängen igen och sover. Inga tecken på understimulans när vi var ute. Nu kan jag inte påstå att jag har haft den mest aktiva vintern och våren (mest pga vädret) men ibland undrar jag om fröken collie snarare löper risk för att bli överstimulerad än understimulerad. Hur som helst verkar hon inte svara så dumt på att bara få softa ett par dagar.

...Det lär förresten bli mer av den varan nu när jag har panikbråttom med uppsatsen. Jag hade inte alls råd att förlora hela arbetsdagen igår. INTE bra. Idag ska jag göra lite mer nytta. Orkar jag skriva här orkar jag skriva i word, så att säga.

För att trots allt fokusera på det positiva i livet kommer här en favoritbild tagen för några veckor sedan <3


Kommentarer
Postat av: Janna

Så tråkigt att vara sjuk, hoppas du snart blir bättre! Buffy är duktig som klarar av att vila lite, men de behöver ju det också emellanåt. Så skön bild på henne! Krya på dig nu! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback