Gå till mattan!

Jag plockade fram CU-boken igen efter oförklarligt uppehåll. Jag tycker att den är smått fantastisk.

Har kört matt-övningar med B i omgångar idag. Det har gått väldigt bra och varit mycket fart på fröken. Vi har varvat matbelöningar på mattan med frisignal följt av lek med fårskinn i snöre. När jag har blivit passiv har hon själv valt att springa tillbaka till mattan. Jag har haft skitkul och hon med. :)
B har klarat av att andra hundar passerat med några meters avstånd och ändå legat lugnt med fokus på mig. Två av hundarna spände sig mot henne och morrade/skällde vid passage. Fantastiskt duktig B. Körde lite torrhandlingsövningar också och 2+2 på en stor sten. Hon tycker att det är riktigt kul och det ska bli spännande att köra en hoppklassbana imorrn för första gången sedan i somras.

Jag och Anna Stålhammar arrangerar träningstävling för Skarpnäck HU i freestyle, lydnad och hoppklass imorgon. B ska få köra LK1 utöver hoppklassen, men jag vill skippa platsliggning för både min och Bs skull. Det viktigaste för mig imorrn är hur det funkar utanför planen. Jag hoppas att vi kan känna oss trygga tillsammans så att det inte blir en massa reaktiva responser, spänn och gruff mot de andra hundarna. Sist vi var i Skarpnäck blev det en total urladdning på alla plan för både mig och B, men den linjen tänker jag inte fortsätta på. Om vi bara kan upprätthålla känslan vi har haft de senaste dagarna så tror jag att det kommer att funka bra.

-----------------------------------------------------
Rådjursmöten:
Bara ett idag ;) tre vackra statyer stod i parken bakom vårt område när jag och B gick morgonprommisen vid 5-snåret. Hon skvallrade jättefint på dem och blev rikligt belönad. Sedan övergav de sin stillhet och bestämde sig för att springa iväg --> tokgalen B!

Hundmöten:
Stor rr-hane (som ofta hälsar på i vår port och som B nästan alltid får panik av), jag skapade avstånd och visade B att han inte skulle komma nära --> inga problem, mest nyfiken attityd från Bs håll.
Flera passerande hundar under matt-övningar --> inga som helst problem

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har tänkt på den boken ett tag faktiskt, får se om man kan åka och köpa den någon dag :)



Vad härligt att ni hade roligt och att det fungerar så bra med mattövningarna!

Postat av: Johanna, Spider & Pi

Man jobbar på ett konsultföretag och hjälper deras 5 säljare med diverse administrativa arbetsuppgifter. 50% under 4 månader - skulle vara hur nice som helst! :D Ja vi måste ta en fika snart igen! Boken verkar ju kanon! Undra när man ska hinna läsa alla sina hundböcker :S

2010-04-23 @ 20:26:48
URL: http://www.jblom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback