Tisdag

Jobb 06-08.15, Kungliga Bibblan 9-13.

B har fått leta många ca 1 x 1 cm maskeringstejpbitar med min doft. Jag tejpade på de nedre luckorna i köket och i vardagsrummet på mattan. Hon har roligt och är riktigt duktig på markeringarna. Däremot är hon inte särskilt systematisk. Det var ett bra initiativ från min sida att sätta koppel på henne och visa henne att man gå igenom ett område i taget. Hon börjar fatta. Duktig!

Vi körde också klippa klorna-övningar. Jag gör det varje dag nu, ibland klipper jag någon klo, ibland inte. Idag har jag ännu inte klippt något, för hon har visat större misstänksamhet (naturligtvis) efter att jag knipsat lite och jag vill inte riskera för mycket än. Hon gillar inte när jag håller fast tassen. Det får jag göra annars, men inte med tången framme. Därför varierar jag mellan att  belöna för att jag håller i tassen och duttar med tången och för att hon själv, med skräckblandad förtjusning, lyfter tassen och sätter mot klotången. Rätt gulligt :)

Buffy och Pinto (OW's Bibi Dahl) i fårboxen på Mårtensby.
Pinto och Buffy på Mårtensby

-----------------------------------------------------------------------------------


Fem hundmöten idag:
Möte ett: Hovawarthane utanför ICA som knappt tittade på B, han och matte stod och väntade, vi kom runt hörnet och B var bakom mig --> hon gled fram men gjorde ingenting
Möte två: bc-rottis blandrastik på trottoar, glad hund, jag gick av trottoaren och kommenderade "bakom" men B vill alltid gå på trottoaren så hon gled upp per automatik :) tog lugnt tillbaka henne --> lite spänd, stirrade men gjorde inget
Möte tre: kopplad schäfertik som låg ner, vi sprang, B var vid min sida --> ingenting
Möte fyra: kopplad spanielblandning som stod still, vi sprang, B var vid min sida --> ingenting
Möte fem: staffe som gick förbi i koppel, vi sprang, B var vid min sida --> ingenting

5/5 idag alltså :)
Känner mig glad över det, men hon har gjort en del andra dumheter som jag inte orkar skriva om.
Nu lite True Blood, sen sova.

Kommentarer
Postat av: Johanna, Spider & Pi

Har ju helt glömt bort att fråga hur det gick med vallningen! hur gick det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback