:)

...den här bloggen är verkligen rolig. Eller "rolig". För mig är det intressant att läsa från början. Jag var väldigt ung på så många sätt när jag började skriva. Både vad gäller att bo hemifrån, att träna hund och att plugga.

Jag minns mitt första inlägg på vovve.net (inte för att det blev så hemskt många fler...). Det var på våren 2005 och jag frågade vad folk trodde att det skulle bli av en 75 % dansksvensk gårdshund och 25 % parson russel-blandis (vilken senare blev vår Wilma). När jag mest fick sura svar i stil med "det kan man aldrig veta!", "varför måste du köpa blandras?" osv begrep jag absolut ingenting utan tyckte bara att folk var obehagliga och trista.

Det tog i och för sig inte lång tid för mig att förstå varför folk reagerade som de gjorde. Allteftersom intresset växte och alla erfarenheter trillade in lärde jag mig såklart mer. Nu är jag i det där fina läget att jag är såpass bevandrad inom hund att jag inser hur lite jag egentligen vet, och är full av ödmjukhet inför allt som finns kvar att lära. ...så jag skrattar lite snällt åt mina tidigaste inlägg. Lilla plutt-Matilda :)

Tack till min älskade (i motsats till vad man kanske kan tro när man läser vad jag skriver om henne) hund som fått (får) stå ut med mig under de här åren. Det är inte lätt att vara försökskanin!

Ja, jag grubblar mycket. Fattar inte hur jag orkar efter att ha haft hjärnan på högvarv hela dagen. Jobbade 6-8.30 och satt på KB mellan 9-16.
Nu är jag trött på mitt babbel. Ska lägga mig i sängen hos B en stund, städa lite och sen gå ut ett tag.

------------------------------------------------------------
Hundmöten:

Vi har inte fått till så mycket möten hittills idag heller.
Det regnar och då får Huddinges hundar vara inne, verkar det som.

C och B såg en rottistik på håll --> lite spänd, men inget mer.
Jag, C och B såg två småhundar (jap. spets och blandis) komma emot oss och svänga av strax innan --> lite spänd, men skvallrade fint (B gick igång på något - ingen aning vad - alldeles innan hundarna blev synliga för henne, så det var antagligen därför hon var extra spänd)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback